WeWrite is een collectief van copywriters dat bedrijven helpt te verwoorden wie ze zijn en wat ze verkopen.

Veel ondernemingen bulken van de vakkennis en passie voor hun product. Maar hoe zet je die zaken om in de communicatie naar je doelpubliek?

Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell.
— Seth Godin

Het achterliggende verhaal

Achter elk bedrijf schuilt een ontstaansgeschiedenis, een missie, een manier van werken. In een tijd van overvloed aan keuze bij de consument, kan het meest overtuigende verhaal de doorslag geven. Onze content writers gaan op zoek naar de ziel van het bedrijf en zetten die op papier. Of op je website. Lees hier hoe we dit deden voor Pack-it.

De producten of diensten

The proof of the pudding is in the eating. Je klanten zullen pas echt overtuigd zijn van wat je te bieden hebt, eens ze je aanbod uitgeprobeerd hebben. Maar hoe krijg je ze zover? Door hun taal te spreken. Beschrijf je diensten zodat klanten meteen begrijpen welke voordelen ze er uit kunnen halen. Of overtuig ze met productomschrijvingen die de zintuigen prikkelen. Bekijk hier hoe we dit deden voor Les Maîtres Confiseurs.

Getuigenissen van klanten of werknemers

Geen sterkere manier om je bedrijf in de kijker te zetten, dan een testimonial. Laat je werknemers aan het woord in het kader van een employer branding campagne. Of deel de positieve feedback van klanten om de kwaliteiten van je bedrijf te onderstrepen. Samen brengen we de juiste verhalen naar boven. Lees hier één van de getuigenissen die we maakten voor Randstad.

Het delen van expertise

Blogs, artikels, bijdrages,.. Door kennis te delen, win je het vertrouwen van je potentiële klant. Al moet je wel hun taal spreken. Heb je expertise te over, maar geen marketing pen in de hand? Laat die vertaalslag aan ons over. Lees hier hoe we voor VLAM.be de technische kant van de visserijsector toegankelijk maakten voor een zo ruim mogelijk doelpubliek.